Mahartlog © 2019

  • Facebook Social Icon
 
kor2.png
ikon3.png

Komáromi teherkikötő

A kikötő Komárom város közigazgatási területén, a Duna jobbpart 1.767 fkm szelvényében a Bécs, Pozsony, Budapest háromszögben fekszik A majd 1 km hosszú kikötő területén jelenleg 3 hajóállás található, mely a személyszállítástól kezdve a szemes áru, illetve darabos áru rakodásáig mindent kiszolgált. Az elmúlt évben a kikötő több fejlesztési beruházáson is át esett.

Társaságunk a bonyolította le a III számú hajóállás – rakodóudvar- helyreállítását. A rakodóudvar korábbi állapotában már nem volt használható, részben a tönkrement, alámosott és repedezett burkolata miatt, részben mert az udvar szintje a már felújított kikötői út szintje alatt 40- 60 cm-rel helyezkedett el. A kikötő távlati használhatóságát maximálisan elősegítően, az út 240 m hosszú szakasza közel vízszintes hosszesésű, ami azt eredményezte, hogy a jelenleg is tönkrement rakodóudvari burkolat 40-60 cm-el került az elkészült feltáró út alá. Mivel a meder él és az út között kb. 10 m szélesség áll rendelkezésre, ami a nyerges és pótkocsis gépkocsik kanyarodásához, betolatásához szükséges, így nem áll rendelkezésre a régi rakodó udvar megközelítéséhez szükséges terület. Társaságunk így a meglévő rakodó udvar teljes felújítását elvégezte a burkolatszint megemelésével. A projekt során a rakodóudvar hosszában átépítésre került a meder rézsű burkolata is betonba rakott fagyálló vízépítési kő felhasználásával. A projekt során fontos szempont volt, a környezet rendbetétele, így a szennyezett talaj és anyagok elszállítása, majd az építkezés befejeztével a nem burkolt felületek újra termőfölddel történő borítása és füvesítése. A végrehajtott beruházás a kikötő teherforgalmi tevékenységének fejlesztését célozta meg. Elsősorban az ömlesztett szemes áru ki- és berakodásának hatékonyságára fog pozitív hatást gyakorolni a megújult, megfelelő megvilágítással rendelkező rakodóudvar.

1/2

Szentendre személyhajó kikötő

A Szentendrei kikötő a Szentendrei-Dunaág 11 + 000 fkm jobb partján fekszik. Alig néhányszáz méterre Szentendre belvárosától. A kikötő és a felújított hajóállomás épülete egy gyönyörű park határán fekszik. Ez a tökéletes páros igazi színfoltja lehet egy Szentendrei kirándulásnak. A közforgalmú kikötő hely alkalmas személyszállító hajók fogadására.

A régi meglévő kikötői infrastruktúra teljesen megújításra került. Először a már meglévő kikötői fogadó parti létesítmények újultak meg, amelyek esetében a hídfészek és a támasztó dorong fészkek új vasbeton alapzatot kaptak. A vízszint változásokból következő természetes eróziónak ellenálló betonba ágyazott terméskőburkolatot kapott az infrastruktúrával érintett teljes partszakasz.

A parton a kikötő megközelíthetőségét teherbír ó betonalapzattal láttuk el, amelyre díszkő burkolatú járófelület került. A bekötésre kerülő úszómű is teljes felújításon esett át, amelyhez bekötése után kapcsolódott az újonnan gyártásra kerülő híd és támasztó dorongok. Társaságunk biztosította a ponton és kiegészítői helyszínre történő vízi szállítását és a létesítési előírásoknak megfelelő rögzítését.

Nyergesújfalu teherkikötő (RO-RO)

Társaságunk a cégcsoport tagjaként a MAHARTLOG PORT Kft. megbízásából kezdte meg a Duna jobb partján a 1735 fkm -nél egy úszóműves RO-RO kikötő és a hozzá tartozó 6000 m2 –es szilárd burkolatú gépjármű tároló hely és a kapcsolódó közművek kiépítést. A munka 2017 júniusában kezdődött, amely 6 hónap alatt hajó fogadására alkalmas kikötő lett, zöldmezős beruházás keretében. Az úszóműves kikötő esetében a terület adottságai miatt egy speciális kihorgonyzási módot alkottak a tervezők, ahol egy a mederben elhelyezett vasbeton oszlop vette át a támasztó dorongok közbenső kapcsolódási pontjának szerepét. A kikötői egységeket 2 db interlighter bárka és egy Z uszály alkotja.  A kikötő kapacitásában alkalmas 12 tonna összsúlyig a gépjárművek, teherautók és mezőgazdasági gépek ki és behajózására. A terület feltöltését követően került sor a szilárdburkolatú tároló hely kialakítására, amely határait ipari kerítéssel biztosítottuk. A teljes műszaki specifikáció tartalmazta a terület közvilágítási, biztonságtechnikai és kiszolgáló infrastruktúra kiépítését. Társaságunk a tervezéstől a kulcsrakész átadásig valósította meg a fejlesztést.

1/7
1/11